2月14日(金)に、グローバルに活躍する研究者、起業家、国際支援に携わる社会人、環境について学ぶ学生など総勢7名の講師の方をお招きした、中学生との交流会、高校1・2年生の地理授業を行いました。
このイベントには、国際的に活躍する研究者や起業家、国際支援に携わる社会人、環境問題を学ぶ学生など、合計7名の講師をお招きしました。
中学生との交流会では、お昼休みに約30名の生徒が参加し、講師ごとにグループに分かれて活発な対話が行われました。
生徒からは、
「できることはたくさんあると気づき、どんどん挑戦し、アウトプットすることの大切さを学んだ」
「講師の方が丁寧に話してくださったおかげで、とても充実した時間になった」
といった感想が寄せられました。
高校1・2年生の地理の授業では、講師の方々が世界の政治・平和・衛生・民族問題についての事例や、ご自身のキャリアについて講演をいただきました。
生徒からは、
「さまざまなキャリアを持つ講師の方々から話を聞くことで、世界的な環境問題や難民問題だけでなく、自分の将来についても考えるきっかけになった」
「学生時代から多様な活動をされていたからこそ、多くの人とのつながりが生まれ、新たな発見や目標を見つけることができた。その姿に感銘を受けた」
といった声が寄せられ、生徒たちは世界のさまざまな課題に触れ、将来について考える貴重な機会となりました。
On Friday, February 14, we held an exchange event with junior high school students and a geography class for first and second year high school students, inviting a total of seven lecturers, including globally active researchers, entrepreneurs, members of society involved in international support, and students learning about the environment.
A total of seven lecturers were invited to this event, including internationally active researchers and entrepreneurs, working people involved in international support, and students studying environmental issues.
About 30 students participated in an exchange session with the junior high school students during their lunch break, where they were divided into groups for each lecturer and engaged in lively dialogue.
From the students,
“I realized that there are many things I can do, and I learned the importance of challenging myself and outputting my ideas. ”
“The lecturers were very kind to us, and we had a very productive time. ”
In the geography class for first and second year high school students, the lecturers talked about their own careers and gave case studies on world politics, peace, sanitation, and ethnic issues.
From the students,
“Listening to the lecturers with various careers gave me an opportunity to think about my future as well as global environmental issues and refugee problems. ”
The students said, “Because of the lecturers’ diverse activities since their student days, they were able to connect with many people and find new discoveries and goals. I was impressed by the way they did that.”
The students were exposed to various issues around the world and had a valuable opportunity to think about their future.